نمایشگاه گروهی بین المللی "کپی / پیست" در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه گروهی بین المللی "کپی / پیست" از روز جمعه 8 اردیبهشت 1396، ساعت 4 بعدا ازظهردر گالری طراحان آزاد گشایش می یابد.

نمایشگاهی با اشاره به پدیده "کپی / پیست" در زمینه های فرهنگی، محیط زیست، اقتصاد، هویت، و حوزه هایی که به رسانه ارتباط دارند

هنرمندان شرکت کننده: مونیکا بن ویچینی ،کندیس برایتز، بریگیت برنر، ماتیلده تر هاینه، هی ژانگجو، کریستیان یانکوسکی، هلموت + یوهانا کاندل، کریستین لار، کارین ساندر، اگیل سربیونسون، کای شیمنز، آناتولی شوورالف و وادیم زاخاروف

در استیتمنت این نمایشگاه امده است:

"کپی / پیست"
پروژه "کپی / پیست" پیش شرایطی است که ارتباط مستقیم صحنه های هنری در ایران، مشارکتی پایدار با بخشی از هنر معاصر در جهان برقرار کند. پروژه این قابلیت موجود در همه ی دنیای هنر را امتحان می کند: کپی کردن. آنالیزهای انجام شده درباره پدیده نسخه برداری نشان می دهد کپی کردن در هر دو فرهنگ ایران و غرب ریشه دارد. گفتمان هنر اروپایی بر اساس یکتایی اثر هنری شکل گرفته است. جایی که در فرهنگ خاورمیانه بر اساس مفاهیم فرهنگی و مذهبی، زینت بخشی دارای اهمیت و تاثیر است. در جهان دیجیتال و در روزگار جهانی شدن مسئله باز تولید شدت گرفته و تسریع شده است. شرکت کنندگان در پروژه ی هنری "کپی / پیست" این پدیده را درمسائل فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست، هویت شناسی و رسانه ای مطرح می کنند.
سوالات پیرامون کپی کردن یا نکردن تالیفات در حال رشد است. نسخه های محدود آثار هنری قابلیت کپی های محدودی را ارائه می دهد و در عین حال بخشی از دموکراسی مارکت هنر است. همزمان کیفیت یکتایی اثر هنری و منحصر به فرد بودنش رو به کاهش است. مسائل دیگری که در نمایشگاه مطرح خواهد شد، جعل آثار هنری، از آن خود سازی اجراها، حاضر و آماده ها و همینطور مسائلی مانند پروپاگاندا، رسانه های جمعی، و محیط زیستی است.
شهرام انتخابی

کیوریتور: شهرام انتخابی

دستیار کیوریتور: آسیه سلیمیان

محل برگزاری نمایشگاه:

گالری طراحان آزاد

تهـران، میدان فاطمی، میدان

گلها، میدان سلماس، شماره 5

زمان: 8 تا 19 اردیبهشت 1396

با حمایت:

انجمن فرهنگی اتریش در ایران (ÖKF)

سفارت آلمان در تهران

سفارت پادشاهی هلند

logo-samandehi